Opprette en bestilling

Forsikringsselskapet mitt er ikke på listen?

Hvis forsikringsselskapet ditt ikke står på listen over forsikringsselskap, så betyr det at vi ikke samarbeider med akkurat det selskapet. Du kan selvsagt sende enheten din til oss og i ettertid be om erstatning fra forsikringsselskapet ditt.

Fullfør bare registreringen uten at du velger noe forsikringsselskap.

Hvor lenge vil det ta å få reparert telefonen min hvis jeg velger å sende den inn?

De fleste telefonene sendes tilbake til eierne samme dag som de kommer inn til verkstedet. Det betyr at du som regel vil ha telefonen tilbake i løpet av tre arbeidsdager etter at du sendte den inn.

Enkelte produsenter krever derimot at telefonen sendes til et sentralt verksted i Europa. Hvis du har en enhet fra HTC, Microsoft eller Apple kan det derfor ta opptil en uke før telefonen er reparert og klar til å bli sendt deg, avhengig av hva det er som er feil på den.

Hvis vi skulle mangle reservedeler på grunn av leveringsproblemer hos produsenten, så vil vi ta kontakt med deg og holde deg informert om ventetiden. 

Hvorfor finnes det ikke noen pris på den reparasjonen jeg har valgt?

For øyeblikket har vi bare fast pris på de vanligste modellene og skadene. Hvis telefonen din ikke er tatt med i nedtrekksmenyen vår, så kan du likevel søke etter varemerke og din telefonmodell. Alle modellene som vi er sertifiserte på vil komme fra hvis du skriver inn detaljene i det søkbare feltet som det står "Skriv her". Finn din modell og beskriv problemet, så sender vi deg et kostnadsoverslag. 

  Slik foregår det:

  • Velg varemerke (start med å skrive inn varemerket i feltet der det står "Skriv her")
  • Velg telefon (skriv inn modellnavnet i feltet "Skriv her" hvis du ikke finner den)
  • Beskriv problemet i tekstfeltet 
  • Gå til kassen og send inn telefonen din
  • Vi undersøker den og sender deg deretter et kostnadsoverslag som du kan velge å akseptere eller avvise 
  • Hvis du avviser overslaget, så vil vi sende telefonen tilbake uten kostnad.

Koster det noe om jeg velger å takke nei til kostnadsoverslaget jeg får?

Nei. Hvis vårt kostnadsoverslag av en eller annen grunn ikke er i tråd med dine forventninger, så kan du alltid takke nei til reparasjonen. Om du har sendt inn din telefon til oss via Posten, vil du få et sendingsgebyr for retursendingen. Men om du har kommet innom en av våre butikker for og få et kostnadsoverslag, så vil du ikke måtte betale noe om du ikke ønsker reparasjonen. Hvis du heller vil kaste telefonen, så kan vi selvsagt hjelpe deg, slik at den blir gjenvunnet i henhold til relevante miljørelaterte lover og regler.  

Jeg finner ikke telefonen min i nedtrekksmenyen som brukes til å opprette en bestilling?

Hvis telefonen din ikke er inkludert på listene våre, så kan du enkelt søke etter varemerke og modell ved å starte å skrive i feltet der det står "Skriv her". Hvis vi er autorisert for din telefon, så vil den dukke opp å kunne velges. Enkelte litt mindre vanlige modeller kan vi i øyeblikket ikke tilby faste priser på. Vi ber deg isteden om å beskrive problemet ditt, så vil vi komme til deg med et kostnadsoverslag når vi har fått tatt en titt på telefonen. 

Hvis du velger å takke nei til vårt tilbud, vil vi sende telefonen i retur uten kostnad.

Hvordan kan jeg opprette en bestilling via nettet?

I nedtrekksmenyen på våre opprett reparasjonpprett reparasjon-sider finner du de vanligste varemerkene, modellene og problemene allerede definert. Finn din modell og velg ett eller flere problemer som du vil ha fikset. Klikk deretter på den grønne "Opprett reparasjon"-knappen. 

Gå gjennom bestillingen din og gjør eventuelt nødvendige endringer, og du kan gjerne skrive en mer utfyllende beskrivelse av problemet til våre serviceteknikere, og gå deretter til kassen. Pengene blir reservert på kortet ditt, men trekkes ikke før reparasjonen er utført og telefonen er sendt tilbake. 

Når bestillingen din er registrert sender vi deg en e-post med instruksjoner om hvordan du skal klargjøre, pakke og sende inn enheten din. Bekreftelsesmeldingen du får i innboksen din inneholder også brukernavnet og passordet du kan bruke til å følge bestillingen din. 

Ikke glem å laste opp eller sende med kvittering eller gyldig garantibevis hvis du mener at reparasjonen bør dekkes av garantien. 

Kan jeg sende en skadet telefon med posten?

Ja, det går bra. Bare klikk på opprett reparasjon og velg varemerke og telefonmodell i de to første nedtrekksmenyene. Velg deretter ett eller flere problemer i den tredje nedtrekksmenyen. Hvis problemet du har ikke står på listen, kan du klikke på "Annet" og beskrive problemet for oss.

Når du har valgt varemerke, modell og problem må du klikke på "Opprett reparasjon" og fortsette til kassen. Når bestillingen din er registrert sender vi deg en e-post med instruksjoner om hvordan du skal klargjøre, pakke og sende inn enheten din. Vanskeligere enn det er det ikke!

Klargjør og send

Hvor kan jeg følge statusen til reparasjonen?

Hvis du vil følge reparasjonen din eller se på et kostnadsoverslag, klikk på den grå ruten med teksten "Følg min reparasjon" øverst i høyre hjørnet av denne siden. Skriv deretter inn brukernavnet og passordet som du fikk i bekreftelsesmeldingen når du opprettet servicebestillingen.

Trenger dere passkoden til telefonen min?

Nei, vi ser heller at du slår av passkoden før du sender telefonen til oss. Hvis telefonen er død og du ikke kan slå av låsing med passkoden, ønsker vi om at du sender den til oss. Du kan da skrive den inn i en melding til oss når du registrerer bestillingen.

Trenger dere SIM-kortet mitt?

Nei, vi har egne SIM-kort som vi bruker til å teste. Vi ser helst at du tar SIM-kortet ditt ut av telefonen før du sender den inn. 

Hvorfor må jeg slå av "Finn min iPhone" før jeg sender inn telefonen?

Det er Apple selv som krever at "Finn min iPhone" må deaktiveres før vi kan utføre service på enheten. Grunnen til dette er at det ikke skal være mulig å tilbakestille telefonen til fabrikkoppsettet uten at eieren får beskjed om det. Hvis funksjonen "Finn min iPhone" er slått på kan vi ikke kjøre diagnoseprogrammer og/eller utføre service. 

Du kan slå av "Finn min iPhone" på telefonen ved å gå til Innstillinger > iCloud > Finn min iPhone > slå av funksjonen. Bekreft med din Apple-ID.

Du kan også slå av det fra iCloud-kontoen din ved å logge deg inn via en annen enhet.

Hvordan forberede min Android-telefon for reparasjon?

  1. 1. Sikkerhetskopier dataene på Android-enheten din: Gå til innstillinger > Konto > Velg Google-konto og merk av for alt du vil synkronisere
  2. 2. Fjern PIN-koden eller send oss koden før du sender inn telefonen
  3. 3. Logg deg ut av Google-kontoen
  4. 4. Fjern SIM-kort, deksler og/eller skjermfilm fra telefonen og send inn bare tilbehør som er relevant for det spesifikke problemet.

Nå er telefonen din klar til å sendes inn til service!

Hvordan skal jeg forberede min iPhone for reparasjon?

  1. 1. Sikkerhetskopier dataene på din iPhone, enten via iCloud eller iTunes (se eget svar om sikkerhetskopiering)
  2. 2. Fjern passkoden din: Gå til Innstillinger > Touch ID og passkode > Skriv inn koden din og velg "Slå av passkode". Hvis du har en enhet uten Touch ID må du gå til Innstillinger > Passkode. På iPhone X velger du Innstillinger > Face ID og passkode.
  3. 3. Deaktivere "Finn min iPhone": (Gå til Innstillinger > [navnet ditt] > iCloud > Finn min iPhone og slå av Finn min iPhone
  4. 4. Fjern SIM-kort, deksler og/eller skjermfilm fra telefonen og send inn bare tilbehør som er relevant for det spesifikke problemet.

Nå er telefonen din klar til å sendes inn til service!

Hvordan kan jeg pakke inn telefonen min på best måte?

Vi anbefaler at du finner en stabil liten eske i papp eller kartong (stor nok til at det er plass til enheten samt litt fyllmateriale både over, under og på sidene). Fyllmaterialet kan bestå av opprevet og sammenklemt avispapir, bobleplast eller pakkechips. Forsikre deg om at fyllmaterialet holder enheten på plass, slik at den ikke blir kastet fram og tilbake under transport. Bruk en kraftig tape til å lukke esken. 

Ikke glem at du må skrive ut serviceordren og pakkseddelen som var lagt med bekreftelsesmeldingen. Legg serviceordren rundt telefonen med strekkoden utover før du legger den i esken. På den måten kan vi enkelt skanne enheten din når den kommer inn på verkstedet vårt. Pakkseddelen limer du på esken og leverer den inn på et postkontor. Husk at du må ta vare på innleveringskvitteringen.

Ikke glem at du må oppheve låsing med PIN-koden og deaktivere "Find my iPhone" hvis du har en telefon fra Apple!

Må jeg sikkerhetskopiere dataene på telefonen før jeg sender den inn?

Ja, vi anbefaler alltid at du sikkerhetskopierer dataene på enheten din før du sender telefonen eller nettbrettet til oss. Enkelte feil krever at vi utfører en tilbakestilling til fabrikkoppsettet på enheten og da forsvinner alle data som er på den.

Mobylife kan ikke ta på seg ansvar for eventuelle tapte data.

Garanti

Kan dere utføre garantiservice på telefonen min, selv om den har ytre skader?

Siden vi er et autorisert verksted følger vi alltid retningslinjene til produsentene. Ved garantireparasjoner er det vår oppgave å sikre at skaden ikke er forårsaket av feilhåndtering eller unaturlig ytre påvirkning. På samme måte er vi glad for at vi enkelte ganger kan reparere eller bytte defekte deler som faller under garantien, selv om telefonen kom inn av andre årsaker.  

Hvis telefonen for eksempel har en sprukket skjerm eller skadet ramme, så kan vi ikke reparere den uten at vi også bytter skjermen eller rammen. Dette skyldes delvis på at produsentene krever at vi leverer tilbake telefonen uten feil, men også fordi glasset som regel går mer i stykker når vi åpner telefonen. Dermed blir det umulig å lukke den igjen slik at den blir tett. På samme måte så kan en skadet ramme føre til at en ny/hel skjerm ikke blir helt tett. Hvis telefonen ikke er tett kan fukt og skitt komme seg inn å skape framtidige problemer.

Hvis vår undersøkelse viser at garantien til produsenten ikke vil dekke alle kostnader (eller om vi må bytte andre deler enn de som ble angitt på nettet ved bestillinger for reparasjon utenfor garantien), vil vi ta kontakt med deg med et kostnadsoverslag før vi starter på reparasjonen. Du kan alltid velge å ikke reparere telefonen når vi sender deg kostnadsoverslaget. Hvis du velger å takke nei til tilbudet, sender vi deg telefonen i retur. Det vil påløpe et gebyr for retur via posten. Men har du levert din telefon i en av våre butikker, vil det ikke påløpe noe returkostnad.

 

Kan dere reparerer telefonen selv om jeg har hatt den inne hos et verksted som ikke er autorisert?

Siden vi er et autorisert verksted som følger retningslinjene til produsentene, så kan vi ikke utføre service på enheter som inneholder deler som ikke er originale eller som har blitt åpnet og lukket uten produsentenes spesialverktøy.

Men vi kan derimot likevel reparerer de fleste enheter, men da utenfor garantien. Hvis produsenten nekter for at det er en garantireparasjon, så vil vi sende deg et kostnadsoverslag på hva servicen vil koste. Hvis du velger å akseptere kostnadsoverslaget som vil beløpet i overslaget bli reservert på kortet ditt, og selve betalingen vil bli utført etter avsluttet service. Hvis du velger å ikke akseptere kostnadsoverslaget så betaler vi returfrakt og kostnadene ved sjekken av telefonen, og du betaler bare frakt inn til oss. 

Påvirkes garantien min av en service eller reparasjon hos Mobylife?

Nei, garantien din påvirkes ikke ved en service hos oss. Vi er et autorisert serviceverksted som har en avtale med alle de varemerkene vi håndterer. På den måten kan du være sikker på at garantien din fortsatt gjelder, selv etter en service hos oss!

Som takk for at du velger et autorisert verksted gir vi deg i tillegg en egen garanti på tre måneder på utført arbeid og benyttede reservedeler. Dette innebærer at selv om garantien din har utløpt, så tar vi ansvar for den service vi leverer.

Vår garanti dekker derimot ikke hvis telefonen faller ned, mistes eller ved vann-/fuktskader.

Hva dekker garantien til Mobylifes?

Mobylife sin garanti gjelder i tre måneder og dekker arbeid og reservedelene som er koblet til din spesifikke reparasjon. Garantien vår gjelder derimot ikke hvis telefonen er utsatt for ekstern påvirkning som f.eks. skader som følge at den har blitt mistet ned, uautoriserte inngrep i telefonen og/eller væske og fukt.

Husk at siden vi er et autorisert merkeverksted, så vil ikke garantien din bli påvirket av vår service. Den fortsetter å gjelde akkurat som før. 

Autorisert merkeverksted for

apple autorised logosamsung reparationHuawei reparation

microsoftoneplus